Wrzesień, 2009

Ostatni wyjazd we wrześniu

Środa, 30 września 2009 | dodano: 30.09.2009Kategoria Szczecin i okolice
Pogoda jeszcze w miarę dobra, choć lato to już od dawna nie jest :/
Tradycyjnie kurs na Głębokie i z powrotem przez Las Arkoński. Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 23.72 km (7.00 km teren), czas: 01:14 h, avg:19.23 km/h, prędkość maks: 32.00 km/h
Temperatura:17.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 483 (kcal)

Rowery Oxfordu

Poniedziałek, 28 września 2009 | dodano: 28.09.2009Kategoria Rowery Europy
Nie zawsze podróżuję rowerem czy motorem, czasem wychodzi jeszcze inaczej i pojeździć na rowerku się nie da. Ale...to nie jest zapis wycieczki, a jedynie rowerowe ciekawostki z podróży po Wielkiej Brytanii.

Rowery Oxfordu © Misiacz

Bywa i tak...
Rowery są różne :))) © Misiacz

Niedługo porośnie trawą :) © Misiacz

Kto wycentruje to koło? :))) © Misiacz

W Oxfordzie zostały choć koła, Londyn jako stolica nie pozwala sobie na takie niedopatrzenia :)
"Rower" w Londynie © Misiacz

Wokół, wzdłuż, etc.

Sobota, 19 września 2009 | dodano: 19.09.2009Kategoria Szczecin i okolice
Wyjazd do nazistów dziś sobie odpuściłem (czytaj - Brandenburgii w Rzeszy) (pewnie prędzej czy później sami tu wjadą na czołgach - patrz plakat wyborczy nazistowskiej NPD w Loecknitz 15 km od Szczecina na blogu Jotwu.bikestats.pl). A my im pomniki, obeliski i mauzolea stawiamy...Tradycyjnie więc na Głębokie przez Jasne Błonia.
Uniwersytet Szczeciński.

Ciekawa kombinacja znaków.

Zdjęcie a la Jotwu ;)

Powrót przez Cmentarz Centralny
Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 24.21 km (7.00 km teren), czas: 01:13 h, avg:19.90 km/h, prędkość maks: 35.00 km/h
Temperatura:23.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 507 (kcal)

Na Głębokie jak zwykle...

Czwartek, 17 września 2009 | dodano: 17.09.2009Kategoria Szczecin i okolice
Zwyczajowa wycieczka na Głębokie.
Trasa w Lasku Arkońskim © Misiacz
Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 23.56 km (7.00 km teren), czas: 01:14 h, avg:19.10 km/h, prędkość maks: 36.00 km/h
Temperatura:14.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 474 (kcal)

FILM Z WYPRAWY NA WYSPĘ UZNAM

Czwartek, 17 września 2009 | dodano: 17.09.2009Kategoria Wyprawy na Wyspę Uznam
Ten wpis zawiera link do filmu nakręconego aparatem przez Daniela i przez niego zmontowanego. Pełen opis wyprawy - poniżej.

FILM Z WYPRAWY - KLIKNIJ

:))) Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Wyprawa do Niemiec - dzień 2: Lassan - Wolgast - Bansin - Świnoujście

Niedziela, 13 września 2009 | dodano: 15.09.2009Kategoria Szczecin i okolice, Wypadziki do Niemiec, Wyprawy na Wyspę Uznam, U przyjaciół ...
FILM DANIELA Z WYPRAWY - KLIKNIJ
W nocy padało, było też chłodno. Pomimo założenia na siebie kilku warstw i posiadania śpiwora do -2 st. C zimno było odczuwalne, może to przez wilgoć. Zaplanowana pobudka o 6:00 rano troszkę nam się przeciągnęła, ale to nic.
Widok o poranku na nieco zawilgocone lokum.

Spokojnie się umyliśmy, zjedliśmy śniadanko i przygotowaliśmy prowiant i napoje na drogę.
To zaspany Daniel...

...a to zaspany Misiacz :))) Dwa muminki :P

Po zdaniu klucza do sanitariatów w recepcji ruszyliśmy w kierunku Wolgast. Była godzina 8:45 ...
Wyjazd.

Pogoda z początku nie nastrajała optymistycznie, przez moment nawet siąpiła lekka mżawka, ale momentalnie przeszła, widać prewencyjny Taniec Słońca ją powstrzymał :)))
Chmury nadal zaciągały niebo z każdej strony. Zbliżając się do Wolgast zmieniliśmy uprzednio zaplanowaną trasę i pojechaliśmy malowniczym skrótem, choć po betonowych płytach. Po pewnym czasie dojechaliśmy do drogi, którą planowaliśmy jechać. Zauważyliśmy, że estetykę urządzeń technicznych, wiat, itp. na Uznam i w ogóle w rejonie powierzono utalentowanemu grafficiarzowi. Jego prace widać co krok.

Potem niestety, choć krótko, to jednak musieliśmy 4 kilometry przejechać bardzo ruchliwą trasą. Po przekroczeniu tablicy z napisem Wolgast znów mieliśmy komfort podróżowania po ścieżkach rowerowych.
Samo Wolgast (w czasach słowiańskich nazwa brzmiała Wołogoszcz) to bardzo urokliwe miasteczko z zadbaną starówką (choć tam słowo "zadbany" to w większości przypadków standard).

Mini-Misiacz na kolejnej wyprawie :)))

Zabytkowy spichlerz w porcie.

Z Wolgast przejechaliśmy mostem zwodzonym przez rzekę Peene (Piana) na wyspę Uznam.

Jadąc w kierunku Trassenheide, zatrzymaliśmy się w polu pod drzewem na posiłek. Rozłożyliśmy alumatę i przyrządziliśmy kanapki.
Kiedy dojechaliśmy wreszcie do morza, naszym oczom ukazał się taki oto przepiękny, ale niezbyt optymistycznie nastrajający widok.

Wsiedliśmy na rowerki i ruszyliśmy w stronę Zinnowitz. Gdzieś tam lunęło - na szczęście zdołaliśmy się ukryć pod daszkiem pewnej restauracji. Po kilku minutach stwierdziliśmy, że nie ma co stać, tylko trzeba zakładać pelerynki i jechać. Tak też zrobiliśmy, zwłaszcza, że deszcz osłabł.
Tu dokonałem odkrycia! Moja pelerynka z Lidla ma cudowne właściwości! Jak tylko ją założyłem - deszcz ustawał. Jak tylko zdjąłem i spakowałem - zaczynał kropić. Taka zabawa w ciuciubabkę trwała z pół godziny (tu zdjęcie z kolekcji Daniela).

A potem wyszło słońce! Trasa wybrzeżem Bałtyku na tej wyspie jest niesamowicie piękna, aż chce się tam wrócić!
Bałtyk widziany z wyspy Uznam © Misiacz

Spadek ścieżki 16%, napis mówi, żeby zejść z roweru...ale czy my musimy rozumieć po niemiecku? :)))

W międzyczasie natknęliśmy się na niesamowity widok. To współczesna rzeźba wykonana ze starych rowerów. Przezornie nie podaję lokalizacji, bo może któremuś z naszych "przedsiębiorczych" rodaków zechce się tam wybrać i zdemontować pod osłoną nocy tę konstrukcję. W końcu niektóre ramy i koła były w dobrym stanie i po co się mają marnować "u Niemca" ;)

Ścieżka. Po lewej morze, a po prawej można rozbijać namioty i stawiać przyczepy. Ciągnie się to kilometrami.

Powoli zaczęliśmy myśleć o znalezieniu miłego miejsca na ugotowanie kolejnego posiłku.

W końcu znaleźliśmy wiatę. Tym razem podgrzałem "Danie węgierskie" z serii "Kociołek do Syta". Dobre, naprawdę dobre i bez chemii...

Po wyjechaniu z lasu dotarliśmy do eleganckiego nadmorskiego kurortu Seebad Bansin.

Dalej trasa wiodła do Heringsdorf i Ahlbeck. Po drodze byliśmy cały czas sympatycznie pozdrawiani, a raz zatrzymaliśmy się na krótką pogawędkę zagadnięci przez sympatycznych niemieckich turystów z Munster pod holenderską granicą (zdjęcie z kolekcji Daniela).

Potem dojechaliśmy nadmorską ścieżką do granicy polskiej, gdzie niestety ścieżka się zakończyła, a zaczęła droga leśna. Wjechaliśmy do Świnoujścia. Na prom wjechaliśmy dosłownie w ostatniej chwili, miał już odbijać, ale obsługa nas zauważyła i wstrzymała zamykanie bramki.

Po przeprawieniu się na drugi brzeg kupiliśmy na stacji PKP bilety na pociąg do Szczecina, bo Daniel musiał być jeszcze tego samego dnia w Nowej Soli.

Wraz z nami do pociągu zapakowała się grupa turystów rowerowych z Polic (9 rowerów) oraz pan i pani (również na rowerach) ze Szczecina (okazało się, że ta pani mieszka ulicę dalej ;)) Co ciekawe - wszyscy oni jechali po podobnej trasie jak my i również byli na dwudniowej wyprawie.
Zdjęcie z kolekcji Daniela.

To już zdjęcie przed blokiem. Koniec trasy.

Przebieg trasy.

W domu, kiedy rozwinąłem namiot do suszenia, znalazłem na nim żywą biedronkę z Lassan. Wypuściłem ją przez okno i normalnie odleciała...ciekawe, czy się dogada z naszymi polskimi biedronkami? :)))

PEŁNA FOTORELACJA Z WYPRAWY ZNAJDUJE SIĘ TU:
1) Mój album
2) Album Daniela

P.S. Nowy bagażnik przedni low-rider jak na razie super, a zwłaszcza nóżka przy nim to wyjątkowo praktyczna rzecz! Muszę tylko pamiętać, żeby ją składać, bo była schowana pod sakwą i zapominałem, a Daniel mi ciągle przypominał :))) Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 76.85 km (40.00 km teren), czas: 04:54 h, avg:15.68 km/h, prędkość maks: 40.00 km/h
Temperatura:15.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 1538 (kcal)

Wyprawa do Niemiec - dzień 1: Szczecin - Anklam - Lassan

Sobota, 12 września 2009 | dodano: 14.09.2009Kategoria Szczecin i okolice, U przyjaciół ..., Wypadziki do Niemiec, Wyprawy na Wyspę Uznam
Wreszcie się doczekałem! Wyprawa - krótka, bo krótka - ale jednak doszła do skutku.
Mapka trasy wygląda tak (zdjęcia na mapce są autorstwa Daniela):

FILM Z WYPRAWY - KLIKNIJ

Wstaliśmy w sobotę rano z Danielem i "już" o 7:45 ruszyliśmy spod mojego bloku na trasę.
Start spod bloku - Daniel wyładowuje sprzęt.

Mój wielbłąd:

Skierowaliśmy się na Tanowo, w Szczecinie jadąc przez Las Arkoński i obok jeziora Głębokie i stawu Uroczysko.
Tu zatrzymaliśmy się na zrobienie fotek.

W Tanowie zatrzymaliśmy się, aby dokonać ostatnich zakupów przed wjazdem do Niemiec, czyli wody i piwa :)

Pokonawszy długi odcinek szosy wśród lasów do Dobieszczyna, przekroczyliśmy przed Hintersee granicę niemiecką (od razu czuć po jakości nawierzchni asfaltowej).
Zdjęcie z kolekcji Daniela:

Z Hintersee ruszyliśmy trasą rowerową "Oder - Neisse Radweg" przez Ludwigshof do Rieth, gdzie biegnie ona dawną trasą kolejki wąskotorowej.

W powietrzu czuje się jesień...na pajęczynach długo utrzymuje się rosa.
Rosa w Hintersee. © Misiacz

Za Rieth zatrzymaliśmy się przy wieży widokowej nad Zalewem Szczecińskim (niem. Stettiner Haff), skąd widać było na drugim brzegu Nowe Warpno.

Zalew Szczeciński za Rieth. © Misiacz

Potem asfalt zamienił się w ubity szuter, by przez lasy doprowadzić nas do Warsin.
Tam skręciliśmy w lewo na Ueckermunde, gdzie początkowo pojechaliśmy nad przepiękną plażę, by uzupełnić kalorie i płyny.

Widoki mieliśmy piękne tego dnia.
Plaża w Ueckermunde. © Misiacz

Po postoju udaliśmy się w kierunku centrum Ueckermunde. Dotychczasowa szutrowa ścieżka od plaży została zastąpiona super gładkim asfalcikiem, co mnie niezmiernie ucieszyło ;)
Uschnięte i powalone drzewa mądrze oddano w ręce artystów-rzeźbiarzy, dzięki czemu można podziwiać takie atrakcje.

Po zwiedzeniu starówki ruszyliśmy w kierunku Anklam, cały czas kierując się oznaczeniami "Oder-Neisse Radweg".

Po drodze zatrzymaliśmy się na terenie portu jachtowego w Moenkebude, aby przyrządzić sobie do zjedzenia coś na ciepło - tym razem podgrzaliśmy sobie przepyszne danie z serii "Kociołek do syta" ;)
To zdjęcie z albumu Daniela:

Dalej trasa wiła się wąską, piaszczystą ścieżką przez lasy, po czym przeszła w nawierzchnię poukładaną z płyt, by przed samym ścisłym rezerwatem ptactwa przed Anklam zamienić się w równiutki asfalt.
Ścisły rezerwat ptactwa przed Anklam. Adres: http://www.uni-greifswald.de/SER2006/excursion_anklam.html

Na tym mostku znajdującym się w otulinie rezerwatu ponownie natknęliśmy się na ślady zdziczałej "polskiej kultury" - opakowania po petach :(((

To zdjęcie poniżej zrobił Daniel i sprzątnął po jakimś burym typie :/

Z okolic rezerwatu droga rowerowa prawie do samego Anklam jest bardzo piaszczysta, po czym zamienia się w drogę z płyt. Do samego Anklam od tej strony wjeżdża się przez dzielnicę przemysłową. Droga prowadzi do ronda, skąd jest już bardzo blisko na rynek.

Po zjedzeniu kanapek przy mostku w Anklam ruszyliśmy trasą rowerową przez lasy w stronę Murchin. Tam mieliśmy skręcić na Lassan, na pole namiotowe. Ponieważ jednak trasa rowerowa nieco odbiła od zakładanego kierunku, szukaliśmy jakiegoś miejsca na nocleg w lesie. Nic sensownego się nie znalazło, więc dojechaliśmy do Pinnow i tam Garmin (i Daniel) znaleźli drogę do Lassan.
Do celu dotarliśmy przed godziną 20:00. Robiło się już ciemno, więc czym prędzej rozbiliśmy namioty. Camping jak camping, nic szczególnego przy tych, na których bywam we Francji, a jednak droższy.

Po rozbiciu namiotów i kąpieli ("wrzuć monetę, wrzuć monetę" - 3 minuty = 50 centów, na szczęście jest przycisk "start-stop" :)) wypiliśmy piwko, zjedliśmy kolację i położyliśmy się spać z zamiarem pobudki o godzinie 6:00.

PEŁNA FOTORELACJA Z WYPRAWY ZNAJDUJE SIĘ TU:
1) Mój album
2) Album Daniela Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 124.64 km (30.00 km teren), czas: 07:16 h, avg:17.15 km/h, prędkość maks: 41.00 km/h
Temperatura:16.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 2438 (kcal)

202 km w Niemczech na wyprawie - relacja wkrótce.

Sobota, 12 września 2009 | dodano: 13.09.2009Kategoria Szczecin i okolice, Wypadziki do Niemiec
Właśnie teraz wróciłem z 2-dniowej wyprawy do Niemiec z namiotem na wyspę Uznam z fajnym kumplem Danielem z Nowej Soli, relacja w następnym wpisie. Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 0.00 km (0.00 km teren), czas: h, avg: km/h, prędkość maks: 0.00 km/h

Gotowy!

Piątek, 11 września 2009 | dodano: 11.09.2009Kategoria Szczecin i okolice, Wypadziki do Niemiec
Jutro wyjazd z rana, ciekawe jak z pogodą będzie...co prognoza to inne opcje. Taniec Słońca odprawiłem, oby zadziałał :)))

Miasto-Głębokie-pompowanie kół ;)

Czwartek, 10 września 2009 | dodano: 10.09.2009Kategoria Szczecin i okolice
Drobna przejażdżka i "dopieszczanie" roweru przed wyjazdem (oby pogoda dopisała, bo w razie ulewy z wyjazdu "nici"). Rower:KTM Life Space Dane wycieczki: 26.22 km (7.00 km teren), czas: 01:18 h, avg:20.17 km/h, prędkość maks: 35.00 km/h
Temperatura:22.0 HR max: (%) HR avg: (%) Kalorie: 546 (kcal)